onsdag 4. januar 2012

Spinning 2011 og 2012




På Spinners Home/Spinnerens Hjem er det et morsomt lotteri, der vi deltar ved å skrive på blogg om hva vi har spunnet i 2011 og hva vi tenker å spinne i 2012.



Jeg har lært å spinne på håndtein, og føler jeg har nogenlunde kontroll, det blir ca sånn garn jeg hadde tenkt. BFL og Polwarth er favorittfibere. Etter å ha lånt mormors rokk kjøpte jeg en Kromski Fantasia, og du og du så gøy det er! Mormors er vakker, men den fikk jeg ikke til. Det hjalp ikke at noen deler var litt ødelagte, så det var vanskelig å justere den.







BFL og Polwarth er lettere å spinne, men jeg må passe på, det går ikke av seg selv. Nå jobber jeg med en flette merino, det er krevende, men siden det er merino jeg liker å strikke med, vil jeg spinne merino også.

Det jeg har lyst til å prøve på er mer type kunst-garn og tykt garn. Det jeg spinner blir jevnere og jevnere og tynnere og tynnere. Jeg har ennå ikke våget meg løs på de nydelige battene fra Ullsmedens fiberklubb, så det er også et mål for 2012.

Om jeg skulle vinne, er en wpi-måler på ønskelisten, ellers fiber! Spælsau har jeg nok av, men ellers har jeg lyst til å prøve det meste av dyrefiber. Jeg har lyst til å lære meg longdraw i løpet av året, så kanskje noe som egner seg til det?


Ellers prøver jeg meg på farging av fiber, det er gøy (og overraskende, hehe)

2 kommentarer:

  1. Så kul med dom här inläggen runt lotteriet. En ny rock står högt på min önskelista, jag har förstått det är som natt och dag. Kul färger på ullen :)

    SvarSlett
  2. Ok, dette kommer til å bli skikkelig morsomt! Du har faktisk vunnet lotteriet. :-D Jeg sender en mail via forumet, men i mellomtiden må jeg bare si at det ofte skjer at folk finner de nye rokkene--selv om de er i gammel fasong--lettere å bruke. De eldre rokkene ofte har sine egne personlighetene, og det kan bli vanskelig når man starter å bli helt venner med dem. Men la mormors rokk stå en stund, og prøv igjen senere i år. Det kan hende at etter du har fått litt mer erfaring og selvtillit i spinningen din finner du den rokken lettere å bruke enn den var før.

    SvarSlett